Zarządzanie stresem

Wiele sytuacji w miejscu pracy rodzi silny stres, frustrację i trudne emocje, których długotrwały wpływ ma katastrofalne skutki dla naszego  zdrowia psychicznego i fizycznego. Mierzymy się z wysokimi oczekiwaniami, ciągłą oceną, zachowaniem innych ludzi, brakiem poczucia bezpieczeństwa, poczuciem bycia niedocenianym czy z ciągłym dylematem dokonywania wyboru pomiędzy rodziną a pracą. W rezultacie stajemy się nerwowi, zmęczeni, łatwiej łapiemy infekcje, których nie leczymy, gorzej koncentrujemy uwagę, zaczynamy rezygnować z odpoczynku i wpadamy w błędne koło wyczerpania, które prowadzi nas prosto do wypalenia zawodowego i poważnych zaburzeń nastroju. Radzenie sobie ze stresem jest umiejętnością, którą może rozwijać każdy, kto będzie chciał znaleźć  w swoim życiu przestrzeń na zmianę.

Cele szkolenia:
  • rozwinięcie naturalnego potencjału radzenia sobie ze stresem,
  • poznanie własnych ograniczeń i schematów reagowania na stres w pracy,
  • rozwinięcie umiejętność radzenia sobie z automatycznymi myślami, trudnymi emocjami oraz odczuwanym napięciem.

Program:

  1. Model stresu – pojęcie stresu, jego objawy, nasze reakcje.
  2. Wpływ predyspozycji osobowościowych na odczuwanie stresu.
  3. Kształtowanie nawyków i sposoby ich skutecznego zastępowania.
  4. Wypalenie zawodowe – przyczyny, objawy i metody przeciwdziałania.
  5. Powszechne pułapki myślenia i sposoby ich uniknięcia.
  6. Techniki skutecznego radzenia sobie z trudnymi emocjami (tj. złość, lęk, gniew, niepokój).
  7. Poznanie, badanie i przekraczanie indywidualnych granic.
  8. Trening redukcji stresu oparty na uważności (mindfulness).
  9. Techniki redukujące odczuwane napięcie.
  10. Technik wspierające zarządzanie stresem wywołanym m.in. presją czasu, poczuciem odpowiedzialności, decyzyjnością (cykl OAPD, zasada OATS).
  11. Rola motywacji i determinacji w osiągnięciu zmiany.
  12. Zbudowanie własnego planu, wspierającego rozwój umiejętności i zmianę.

Zapraszam serdecznie do zadania pytań

Skontaktuj się